Honda Civic Si Coupe официально

Honda представляет купе Civic и Civic Si

На автошоу SEMA компания Honda представила обновленную версию купе Civic 2020 модельного года, а также его более спортивный вариант Civic Si. Компактные трехдверки подверглись такому же рестайлингу, что и седан (напомним, после разгромной реакции критиков на девятое поколение «Цивика» дизайнерам пришлось спешно переделывать автомобиль, и он был представлен заново год назад на Лос-Анджелесском автосалоне).

Как и седан, купе получило новые бамперы, решетку и капот; изменения также были внесены в рисунок передних и задних фар, зеркала заднего вида и передние крылья. Споркупе Civic Si дополнительно получило задний диффузор, интегрированный в крышку багажника спойлер и 18-дюймовые легкосплавные диски.

Детальная спецификация пока не опубликована, но мы знаем, что Si Coupe прошло перенастройку выхлопной системы, позволившую 2,4-литровому 4-цилиндровому мотору увеличить отдачу до 208 л.с. и 235 Нм — скромная прибавка на 4 лошадиные силы и 5 ньютон-метров. В США оба варианта купе поступят в продажу в первых числах декабря по чуть более низкой, чем у седана, цене. О Европе и, в частности, России пока информации нет: напомним, в нашей стране Civic официально доступен в кузовах седан и пятидверный хэтчбек по цене от 779 000 и 869 000 рублей соответственно.

2020 Honda Civic Si Coupe vs. 1999 Honda Civic Si Coupe: Which Is the Best Civic Si of All Time?

New vs. Old Honda Civic Si: Which Is Better?

The other is a 2020 Honda Civic Si coupe fresh off the East Liberty assembly line, although its odometer already reads 2750 miles. It’s also the most powerful Civic Si ever and the first to be fitted with a turbocharger. These two machines basically bookend the Civic’s sport compact heyday, and driving them back to back shows just how far that movement has come over the last two decades. As expected, the performance gains since those early days have been significant, but we’ve also lost something along the way.

© Jessica Lynn Walker We pit the modern performance-bargain Civic against its 20th-century analogue to see just how much this hot Honda has evolved.

The Revolutionary

Honda lit the Civic Si’s fuse with the first hatchback model in 1984. At a time when a V-8 Chevy Camaro only made 150 horsepower, the 91-hp Civic Si was stout, and sales lasted until 1987. The Civic’s fourth generation landed in 1988, but the Si didn’t reappear until 1989, once again only as a hatchback. With the Civic’s fifth generation sold from 1992 to 1995, Honda finally offered a coupe body style, but the Si still only was available as a hatchback. Meanwhile, guys on the street, emulating cars like the BMW M3 and Nissan’s Skyline GT-R, clamored for a high-performance version of the new two-door. Engine swaps and other mods became common as America’s first wave of sport compact enthusiasts made every attempt to dial up the performance of their Civics.

© Jessica Lynn Walker 2020 Honda Civic Si coupe

Honda finally saw the light in 1996 and introduced the sixth generation of the Civic and the first Civic Si coupe, but only in Japan. When it finally arrived in the United States in 1999, it was powered by Honda’s B16 VTEC-equipped double-overhead-cam 1.6-liter inline-four making 100 horses per liter and revving to a sky-high 8500 rpm. It was so good, so on point, it helped ignite the modern revolution of small-car, small-displacement performance that lives on 20 years later.

© Jessica Lynn Walker 2020 Honda Civic Si coupe

Sales lasted just two model years, and the number sold seems to be lost to history. Because the Si was a trim level and not a distinct model, even Honda claims ignorance. It’s estimated that Americans bought about 30,000 Si coupes between the 1999 and 2000 model years. It’s also estimated that about half of them were painted our loaner’s Electron Blue Pearl hue. Regardless of color, they’ve become proper classics, and values are climbing rapidly. Rare, unmolested examples are now selling for about $25K, or coincidentally, about the cost of a new Tonic Yellow 2020 Civic Si coupe.

Research

More Torque, More Speed

In an age when it seems all cars have grown significantly larger and heavier, the Civic Si hasn’t plumped up all that much in the past 20 years. Now in its third model year, the current Si weighs about 2900 pounds, roughly 300 pounds more than the old car, and its wheelbase and overall length and width have only grown a few inches. The old car’s substantially airier greenhouse makes it appear taller, but it’s actually half an inch lower. From behind the 2020 Si’s girthy, leather-wrapped steering wheel, it feels bigger and bulkier than its grandfather, but that sensation is more a factor of its thicker pillars and smaller windows than a radical increase in dimensions or mass.

There isn’t much of a displacement difference under the hood either, but these two Hondas’ powerplants couldn’t be more different. The new car’s 1.5-liter is turbocharged and swallows more than 20 psi of boost to make 205 horsepower at 5700 rpm and 192 lb-ft of torque at just 2100 revs. Its powerband comes on just off idle, but it’s slow to rev, and it’s all done at 6600 rpm, where it hits an aggressive fuel cutoff. It also decelerates slowly, hanging onto revs with every gear change, which can make it trickier to drive smoothly.

© Jessica Lynn Walker 2020 Honda Civic Si coupe

By comparison, the old car’s naturally aspirated 1.6-liter feels as if it was plucked from a race car. Its power delivery is all at the top of its tach, coming on strong at about 5600 rpm. That’s when the VTEC variable valve timing and lift system transitions to its more aggressive camshaft profile, increasing power and cranking up the internal-combustion music, which we called a «scalp-prickling, motorcycle-like snarl» in our original road test. This was the first Civic Si to get VTEC for both its intake and exhaust valves, just like the original NSX, and the B16 revs quickly and cleanly. It makes 160 horses at 7600 rpm and redlines at 8000 revs. But don’t shift just yet. Hold that gear until you kiss the rev limiter at 8500 rpm. It’s no wonder this car was a sensation.

The B16’s upper-rpm pull is addictive, but you really have to wring its neck to keep the power flowing, and even then, the Si isn’t exactly quick by today’s standards. When we drove it like a stolen rental at the test track back in the day, the zero-to-60-mph dash took 7.1 seconds. If you live your life a quarter mile at a time, you’ve got 15.7 seconds at 88 mph before you live again. Today, that’s about the performance of the base Civic coupe. Unfortunately, it’s all too easy to catch the small unboosted engine off song, despite the short gearing of the Si’s five-speed manual and its 4.40:1 final-drive ratio, which makes it a screamer on the highway. At just 70 mph in fifth gear, the four-cylinder is turning at 4000 rpm. You constantly find yourself looking for another gear that just isn’t there.

© Jessica Lynn Walker 2020 Honda Civic Si coupe

Although we appreciate the simplicity and sound of the old car, progress is progress, and the drag strip doesn’t reward sentimentality. But the performance gap isn’t as radical as you might expect: Shifting the modern Si coupe’s six-speed manual for all its worth, a 2020 model needed 6.3 seconds to reach 60 mph in our previous testing and powered through the quarter mile in 14.8 seconds at 96 mph.

No Contest When the Road Turns

The performance gap between the two cars widens considerably when the road turns twisty. With its larger tires, firmer suspension, and wider tracks, the new Civic Si offers considerably more grip. The old car, however, doesn’t embarrass itself on mountain roads. Back in 1999, Honda fitted the Si with 25 percent stiffer front springs, 33 percent stiffer rear springs, and a front strut tower brace. It also added a thicker front anti-roll bar, and it was the only Civic with a rear anti-roll bar. Its four-wheel disc brakes were larger as well, as were its 195-millimeter-wide all-season tires, which were wrapped around seven-spoke, 15-inch aluminum wheels. There’s some body roll at the old SI’s handling limit, but not enough to be a problem, and the car is wonderfully planted in fast sweepers, where it takes a nice set and its soft suspension soaks up midcorner bumps.

On a set of not-quite-fresh all-season Hankooks, our loaner understeered at the limit just as our original test car did back in 1999. But it’s a mild push. This light, little coupe turns impressively well for a car with so little rubber and 62.2 percent of its mass over its front tires. With the engine’s meager 111 lb-ft of torque peaking at 7000 rpm, this is definitely a momentum car. What holds it back are its small brakes and its incredibly slow 20.3:1 steering ratio. In tighter sections of road you have to shuffle your hands for leverage and additional steering input. You also have to get used to its upright, arms-out seating position. However, the old Civic’s flat seats hold you in place surprisingly well, helped by the Si’s thick velour upholstery that will make your back sweat on a winter day yet grips a pair of jeans and a cotton T-shirt as if they’re coated with Gorilla Glue. Back in the day we tested a 1999 Si and recorded a modest 0.85 g of grip on the skidpad and a rather scary 70-to-zero-mph stopping distance of 210 feet.

© Jessica Lynn Walker 2020 Honda Civic Si coupe

You sit much lower in the new car and in a properly bolstered sport seat. The tach is mounted in the center of the instrument cluster, as it should be, and the steering is much quicker with a 10.9:1 ratio. You immediately notice the new car’s firmer suspension setup, but it doesn’t give up much ride comfort to the cushier classic. On the new Civic Si, 18-inch wheels and tires are standard and our tester wore the optional Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 summer rubber. Although its better balanced than its ancestor, it isn’t radically so, with 61.4 percent of its weight up front. Its agility and grip levels are in another league, though. The new car stops from 70 mph in just 159 feet, and it generates a stout 0.97 g of lateral stick. On a good road, with its superior grip and acceleration, it simply leaves the 20-year-old car for dead.

Today’s Civic Si is clearly the best Honda has ever produced, and it remains one of the premier front-wheel-drive performance bargains in the world. Still, we find ourselves drawn to the mechanical honesty of the 1999 model. From the raw feedback and response of its B16 engine to the direct mechanical action of its shifter, there’s more than a little first-generation NSX in its experience—enough to make these cars eternally desirable. Despite its additional performance, features, and refinement, you have to wonder if we’ll be drawn to the current Si as strongly 20 years down the road. If we find one with just 930 miles on its clock, we just might.

Honda Civic Si Coupe 2020 дебютирует в Чикаго

На автомобильном салоне в городе Чикаго корпорация Honda официально продемонстрирует специальную модификацию спортивного купе Civic формата Si. Необходимо напомнить, что вышеупомянутый автомобиль был подготовлен по графическим изображениям из популярной игры Forza Systems Motorsport. На сегодняшний день неизвестно, отличается ли данное транспортное средство от серийной модели, кроме яркой и стильной окраски. Однако сами разработчики из главного представительства корпорации Honda заявили, что будет непосредственно выпущено всего лишь 5 машин, которые получат кодовое наименование Si.

Следует отметить, что конкурс на создание необычного спортивного концепта Civic формата Si Coupe был официально объявлен еще в конце минувшего финансового года. На этом соревновании представлено более 230 работ, из которых путем пользовательского голосования выявили самый достойный дизайн. Автор победившей работы выбрал для своего двухдверного автомобиля агрессивный красный оттенок с контрастным капотом из карбона. Помимо всего этого, на дверях нового автомобильного творения от компании Honda урбанистические граффити, которые были разработаны дизайнерами японского производителя.

В главном офисе корпорации Honda заявили, что установят на своем официально стенде на автомобильном шоу в Чикаго несколько игровых приставок Xbox модификации One, где все желающие автолюбители смогут поиграть в компьютерную игру Forza Motorsport пятого поколения, а также опробовать виртуальную модуль 2020 Civic модификации Si на знаменитых гоночных трассах.

Однако на данный момент времени неизвестно, кому достанутся те 5 автомобилей, которые компания Honda выпустила специально для Чикагского автосалона. Довольно большое количество сторонних наблюдателей предполагает, что одна машина достанется автору победившей графической концепции. А вот остальные 4 транспортные средства сможет купить абсолютно любой желающий посетитель вышеописанного автомобильного салона. Кстати говоря, японский разработчик Honda является единственной корпорацией, которая собирается официально реализовывать свою новую продукцию прямо во время шоу в городе Чикаго. Необходимо отметить, что по такому пути хотела пойти компания Fiat, однако в самый последний момент генеральное руководство этого производителя решило отказаться от этой амбициозной затеи.

Honda анонсирует купе и седан Civic Si десятого поколения

Компания Honda официально подтвердила свое намерение представить десятое поколение автомобиля Civic Si в кузовах купе и седан. Презентация новинок состоится уже на этой неделе.

Свои новые купе седан Civic Si десятого поколения Honda покажет 6 апреля, в ближайший четверг, пишет портал Motor1. Слухи об отказе в этих моделях от 2-литрового мотора подтвердились – его место займет более экономичный и экологичный VTEC Turbo объемом 1,5 литра.

Внешность Honda Civic Si в кузове купе уже известна: осенью 2020 года японским вендором был представлен соответствующий прототип, и серийная версия автомобиля, согласно ранним утечкам, не претерпит глобальных изменений экстерьера. Что же до одноименного седана, то его облик остается для мировой общественности секретом, так как ни концепт, ни полноразмерный прототип не демонстрировался публике.

Перед установкой на Honda Civic Si бензиновый силовой агрегат VTEC Turbo был определенным образом модернизирован, хотя и не сообщается, как именно. Спецификации автомобилей будут раскрыты лишь во время анонса, но, по слухам, их мотор теперь рассчитан на 220-230 л.с. мощности и порядка 260 Нм крутящего момента. В случае, если информация подтвердится, то прирост сил по сравнению с предшествующим спорткаром, выдающим 205 л.с., окажется значительным.

В оснащение десятого поколения Honda Civic Si, вне зависимости от типа кузова, войдут адаптивная подвеска и рулевое управление с изменяемым усилием, а также дифференциал повышенного трения, поскольку Honda строит спортивный автомобиль, который сможет показать всю свою мощь и динамику на треке и одновременно обеспечит комфорт при движении по дорогам общего пользования. В то же время на наличие в Honda Civic Si автоматической или роботизированной трансмиссии надеяться не стоит, и даже вариатора не будет ни в купе, ни в седане – только шестискоростная механика.

Итоговые спецификации серийной версии Honda Civic Si могут отличаться от вышеперечисленных, предоставленных западными СМИ. Во время презентации также будут опубликованы данные о стоимости и скоростных характеристиках автомобиля.

Honda Civic Si Coupe официально

Компания Honda в рамках проходящего в Лас-Вегасе тюнинг-шоу SEMA представила обновленное купе Civic и его «заряженную» версию Si. После рестайлинга «горячая» двухдверка получила перенастроенную выпускную систему, благодаря которой отдача 2,4-литрового бензинового агрегата купе поднялась с 201 до 205 лошадиных сил. Крутящий момент двигателя вырос на 5 Нм – до 235 Нм.

После рестайлинга купе Civic обзавелось новой фальшрадиаторной решеткой, переделанным капотом и иными фарами головного света. Модернизации также подверглись задние фонари, передний и задний бамперы, боковые зеркала заднего вида и колесные диски.

Официально: Honda Civic и Civic Si Coupes 2020 модельного года

Премьера прошла в рамках выставки SEMA-2020.

Автомобильная компания Honda, представляющая Японию, официально презентовала на суд общественности новинки будущего сезона – флагманские Civic и Civic Si Coupes. Следуя по стопам рестайлингового седана, «гражданский» в кузове купе получил совершенно новые бамперы, модернизированную решетку радиатора, капот. Инженеры также поработали над передними крыльями, обновлением фонарей, боковых зеркал.

Что касается Si Coupe, автомобиль отличается передним бампером, спойлером на крышке багажника, задним диффузором, 18-дюймовыми дисками из легкосплавных материалов. В остальном комплект обновлений тот же.

К сожалению, подробные технические параметры остались сокрытыми за семью печатями, однако Si Coupe, как нам стало известно, имеет настраиваемый выхлоп, позволяющий повысить мощность четырехцилиндрового двигателя объемом 2.4 литра до 205 л.с. при 235 Нм пикового момента. Незначительный рост благодаря технологичному решению составляет 4 л.с. и 5 Нм пикового момента.

Представители японского производителя отметили, что при разработке новинок был использован огромный гоночный опыт, который позволит наслаждаться от управления новыми купе флагманской модели Civic.

Между тем, Honda готовит серийный выпуск родстера. Чтобы заинтересовать взыскательную публику, японцы продемонстрировали концепт-кар S660. Примечательно, инженеры решили удивить мировую общественность, установив на автомобиль с открытым верхом двигатель объемом 0.66 литра при мощностных характеристиках 64 л.с. Эксперты уверяют, спортивный автомобиль не может считаться спортивным с такими техническими показателями, поэтому нам стоит ожидать мощный электромотор. Серийный родстер выйдет уже в 2020 году.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Выбор автомобиля, его ремонт и техническое обслуживание